Articles

Topic
Filter

Showing 10 results from a total of 10

18 lipca, 2017 | Issue 28

Jedzenie, które cię kształtuje, czyli jak dieta może zmienić twój epigenom

Przetłumaczyła Katarzyna Badura. Jesteś tym, co jesz – i to dosłownie. Nasza dieta może wpływać na drobne zmiany w naszym genomie, zmiany, które leżą u podstaw wielu chorób, w tym raka i otyłości.

Topics: Biology, General science, Chemistry

29 czerwca, 2012 | Issue 23

Wybuchające chromosomy: jak powstaje nowotwór

Tłumaczenie Katarzyna Badura. Nowotwory mózgu są jednym z najczęstszych powodów śmierci dzieci a ich punktem startowym może być moment, gdy dochodzi do rozerwania chromosomów w momencie podziału komórki.

22 lutego, 2012 | Issue 21

Komórki macierzyste nowotworu – nadzieja na przyszłą terapię?

Tłumaczenie Jadwiga Schreiber. Nowotwór i komórki macierzyste to dwa różne pojęcia biologiczne. Czy coś je łączy? Słyszałeś może kiedyś o komórkach macierzystych nowotworu? Massimiliano Mazza wytłumaczy nam, w jaki sposób mogą one zrewolucjonizować leczenie nowotworu.

13 lipca, 2011 | Issue 18

Pojedyncza cząsteczka pod mikroskopem

Tłumaczenie Jadwiga Schreiber. Czy nie byłoby fascynujące zobaczyć a może nawet zmanipulować pojedyncze cząsteczki? Patrick Theer i Marlene Rau z European Molecular Biology Laboratory wyjaśnią nam jak za pomocą mikroskopu sił atomowych (ang. atomic force microscope) możemy to zrobić…

Topics: Physics, General science, Biology, Chemistry, Engineering, Health
Deutsch Deutsch   Ελληνικα Ελληνικα   English English   Magyar Magyar   Italiano Italiano   Nederlands Nederlands   polski polski   српски српски

14 marca, 2011 | Issue 16

Czy umiałbyś znaleźć mutację powodującą nowotwór?

Tłumaczenie Jadwiga Schreiber. Jak powstaje nowotwór? i skąd naukowcy wiedzą, że dana komórka jest nowotworowa? W ćwiczeniu zaprojektowanym przez pracowników Communication and Public Engagement teamz Wellcome Trust Sanger Institute znajdziemy odpowiedzi ta te oraz inne pytania.

Topics: Biology, Health
Deutsch Deutsch   Ελληνικα Ελληνικα   English English   Español Español   Français Français   Magyar Magyar   Italiano Italiano   polski polski   Português Português   Română Română   Türkçe Türkçe

28 września, 2009 | Issue 9

Wykrywanie cukrów: codzienny problem w obliczu cukrzycy

Tłumaczenie: Katarzyna Mleczko-Sanecka. Fred Engelbrecht i Thomas Wendt z Laboratorium Szkoleniowego ExploHeidelberg opisują doświadczenia związane z detekcją cukrów, ukazując tym samym problemy, którym chorzy na cukrzycę muszą stawiać czoła każdego dnia.

Topics: Biology, Chemistry, Health