Articles

Topic
Filter

Showing 10 results from a total of 21

juni 14, 2022 | Issue 55

The art of science demonstration

Seeing is believing: although hands-on practical work is incredibly important, the value of an engaging demonstration should not be overlooked. Explore how demonstrations can enhance STEM teaching and learn how to make the most of them.

Topics: General science, Resources

november 13, 2013 | Issue 24

Het effect van warmte: eenvoudige experimenten met vaste stoffen, vloeistoffen en gassen

Vertaald door Piet Das. Van een zelfgemaakte thermometer tot breinaalden die groeien: in dit artikel enkele eenvoudige, maar leuke experimenten voor basisschoolleerlingen waarbij ze gaan onderzoeken wat er gebeurt als je vaste stoffen, vloeistoffen en gassen verwarmt.

Ages: < 11, 11-14;
Topics: Physics, General science
Deutsch Deutsch   Ελληνικα Ελληνικα   English English   Español Español   Hrvatski Hrvatski   Nederlands Nederlands

Meer dan het oog kan zien: het exotische hoge energie-heelal

Vertaald door Dave Lommen. Leer in dit derde artikel over sterrenkunde en het elektromagnetisch spectrum over de exotische en krachtige kosmische fenomenen die astronomen onderzoeken met röntgen- en gammatelescopen zoals XMM-Newton en INTEGRAL van de Eurepese Ruimtevaartorganisatie.

Topics: Physics, General science, Astronomy / space
Ελληνικα Ελληνικα   English English   Español Español   Italiano Italiano   Nederlands Nederlands   polski polski   Português Português   Slovenčina Slovenčina

oktober 31, 2012 | Issue 24

Indigo: het herscheppen van de farao’s kleurstof

Vertaald door: Piet Das. Wat verbindt je jeans, zeeslakken, wede planten en de Egyptische koninklijke familie met elkaar? Het is de kleurstof indigo . Leer meer over zijn fascinerende geschiedenis en hoe je het kunt extraheren op school.

Topics: Chemistry, General science